فرآيند اخذ استعلام ملك

استعلام املاك

باتوجه به طرح هاي شهر اعم از جامع و تفضيلي و تغييرات احتمالي در كل معابر و املاك قديمي ساز و يا حتي داراي پروانه ساختمان كليه مشاورين املاك مستقر در شهر و مساحين موظف مي باشند هنگام انجام معامله برروي اراضي و املاك نسبت به استعلام كتبي از شهرداري و دريافت مفاصاحساب اقدام نمايند و مسئوليت هرگونه پيشامد احتمالي ناشي از عدم متابعت اين موضوع بعهدة مشاور مي باشد پس هرگونه خريد، فروش و تنظيم مبايعه نامه منوط به ارائه تسويه حساب كتبي از شهرداري از سوي فروشنده مي باشد در غيراينصورت فرد خريدار مسئوليت پرداخت بدهي شهرداري و ساير موارد را برعهده خواهد داشت.

فرآيند اخذ:

  1. مدارك ذيل توسط مالك تهيه شود:

  • ارائه معرفي نامه از اداره ، سازمان يا مشاورين املاك به شهردار جهت اخذ دستور
  • ثبت شماره و تاريخ در دبيرخانه
  • مدارك مالكيت
  • فتوكپي شناسنامه ذينفع (مالك) يا فتوكپي وكالت نامه
  • پوشه فنردار روغني
  • ارائه فيش پرداخت شده عوارض نوسازي در صورتي كه نوسازي شده باشد.
  • تعيين زمان جهت بازديد توسط كارشناس دفتر فني

  1. بازديد كارشناس دفتر فني شهرداري از محل
  • بازديدكارشناس شهرداري ازمحل وتنظيم گزارش وضع موجود
  • تعيين كاربري ، وضعيت و حدودتعريض و… براساس طرح هادي يا جامع يا تفضيلي

  1. اخذ فرم تسويه حساب

مالك جهت امضاء فرم تسويه حساب به داوير مختلف شهرداري (مالي اداري – اصناف – خدمات شهري – فضاي سبز-آتش نشاني و …) مراجعه نموده . همچنين نسبت به ارائه فيش عوارض متعلقه اقدام مي نمايد.

  1. صدور نامه استعلام
  • تايپ نامه استعلام
  • اخذ امضاء شهردار
  • ثبت شماره و تاريخ در دبيرخانه

• تحويل به متقاضي و اخذ رسيد